Aangekomen in Papaenmamarabibo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu Aangekomen in Papaenmamarabibo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Papaenmamarabibo

Door: lonenjan

Blijf op de hoogte en volg Lonneke van Welie

16 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

He??? Is het nu alweer de 16e? Beeeeh, over 1 maand alweer naar huis.
hihihi

Na een vliegensvlugge vlucht zijn we gearriveerd in onze studio waar het tnt prima toeven is.
We wonen midden in het centrum van Paramaribo met de moskee in de achtertuin, dus wederom worden we deze vakantie gewekt door het geretteketet vanuit de minaret!
De familie waar we verblijven is super vriendelijk en is toevallig bekend met ome Joop! Dit is een oom van Jan die zo'n 30 jaar als pater in Paramaribo gewoond heeft. De eigenaresse begon nav ome Joop direct op te sommen wie er in haar fa allemaal katholiek zijn, hmm, morgen ff de lijst opvragen. ( in 3-voud)

Mensen zijn hier, tot zover we kunnen inschatten, relaxed en ontzettend vriendelijk. Er wordt graag even een babbeltje gemaakt maar ze geven je ook alle ruimte, dringen zich niet op.
Je kunt hier normaal over de markt lopen zonder gepush, gesis en gesodemieter.
Erg relaxed dus en zo anders als onze andere reisjes.

Honden hebben we in overvloed hier. Tegenover in de straat hangen er zo'n 7 stuks op een kluitje te kluiten, waar je dus telkens langs moet. Grommen joj!! Op ons erf lopen er ook 2 rond, althans, we denken dat het hondjes zijn.

Met het eten hier is niks mis mee, het heeft veel Aziatische invloeden en onze smaakpapillen worden er bijzonder vrolijk van.
Helaas heb ik nu al een OD aan rotirollen en nasi moksi, dat is zo ontzettend lekker dat je je continu laat verleiden en dat wordt nu dus afgestraft met totale tegenzin.
Er is erg veel fruit te vinden wat we nog niet kennen, waaronder zuurzak, zoooo lekker.
Laatst aan een mango zitten happen, heb nu al 2 dagen last van mangoharen tussen m'n tanden, die er met geen geweld eruit krijgen zijn.
Waar is munne flos???

We hebben inmiddels Paramaribo ingewijd op de fiets. Binnen 5 minuten vanuit het centrum kun je al volop in de natuur zitten tussen de oorverdovende cicades.
Alleen dat zadel...ik mis m'n dikke billen!
Het verkeer hier rijdt wel links, (overblijfseltje van de Engelsen) helaas vergeet ik dit nogal 's een x, (en ik maar denken dat ik goed in de markt lag met al dat getoeter!).

Oke, gaan nu ergens een bakkie koffie scoren.

Voor jullie veel warmte toegewenst vanuit hier
enuuh...kloostergenootjes..varen jullie al met de Seaspirit 2 door de straten?
En E-man en T-woman, is Ponkie alweer thuis?

Groetjs X jan & Lon

• 17 Januari 2011 - 12:17

Jalon,:

Nou, dat was 'n leuk en gezellig bericht, ga zo door. By the way; nog geen aapjes of spinnen of ander gespuis over de vloer?
    Zitten jullie ver van zee en strand, zo ja,kun je daar verkoeling zoeken.Lon denk aan je lijn, met al dat lekkers zullen er wel wat kilootjes aankomen, zit je toch nog lekker op de fiets.
    Schrijf maar lekker vaak, kunnen wij ook meegenieten.
    Groetjes vanuit Dreumel en únne vette smakkerd. pama

• 17 Januari 2011 - 17:08

Merel En Reno:

Hey!!

Fijn om te horen dat het goed gaat daar!!! Hier alles ok! we varen met onze rubber boot op en neer naar t centrum, om boodschappen te doen! haha grapje, nee hoor het water is al weer wat aan t zakken.
    Have fun!! (Om maar even in Tonnie termen te blijven ;-))xxxxReno en Merel

• 19 Januari 2011 - 11:34

Karlijn:

na snelle quickview: tijd om dikke billen te kweken.... ik heb nog wel wat tips....

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

suriname