Hoeraaaa voor jarige Bassie van Zon, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu Hoeraaaa voor jarige Bassie van Zon, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu

Hoeraaaa voor jarige Bassie van Zon,

Door: lonenjan

Blijf op de hoogte en volg Lonneke van Welie

17 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

EEN JAAR LATER......

Ahoj,

Na een fijne uitzwaai van Zus en Babes en Iza op Schiphol hebben we weer een vliegensvlugge vlotte vlucht gehad met oké, een beetje turbulentie halverwege, waarbij Jan wat onder de tomatendrats is komen te zitten daar nét daarvoor het eten was geserveerd, maar och...rood staat m altijd wel goed!!!

Aangekomen op het vliegveld kreeg ik spontaan een brok in m´n keel van de prachtige broccoli-jungle om ons heen.
Man, wat is dat toch een mooie binnenkomer als je midden op de landingsbaan mag uitstappen en je omgeven bent door zoveel bos.
Je moet voor de aardigheid ff gaan kijken!
We zitten nu dus in Paramaribo bij de stichting Unu Pikin middenin het groen in een schattig apartementje met een zeldzaam goed bed. (en da´s dan ook weer niet goed hè!)
We kunnen alleen gebruik maken van een koude douche en daar heb ik vandaag al 2x vrolijk ondergestaan dus dat zegt genoeg over de temperatuur hier...dus Christel...ginne bliksemschicht gezien!!!

Vanmorgen hebben we de buurt s even verkend, beetje rondgeneusd op de sociale werkplaats die op het terrein ligt en waar we volgende week gaan beginnen.
As vrijdag hebben we een feestje aldaar vanwege het 5 jarig bestaan van de stichting en ik hoorde zojuist dat de ex-first lady mevrouw Venitiaan ook is uitgenodigd, dus Jan is nu allerlei kunstjes op de fiets aan het leren daar die dag ook de fietsafdeling officieel geopend wordt, en hij wil graag dat mevr. V. bij hem achterop gaat...wordt vervolgd...
Tegenover ons verblijf is een flink lappie groen waar s`avonds de kindertjes komen voetballen, fietsen en "kloojen".
Jan was druk doene om 1 van die kids op te naaien met kunstjes over hoe je je staande kunt houden ondersteboven en achterstevoren op een fiets...zwaar overdreven allemaal..."oooh je bedoelt zó zeker" zegt het kereltje...en ze fietsen zo met z´n 4-en op het fietsje achterstevoren weg...er is dus nog veel werk aan de winkel voor Jan voor as vrijdag!

Vanmiddag weer een heeeerlijke Nassi Moksie op, dáár word je dus echt gelukkig van, was alleen ff vergeten hoe hothothot Madame Jeanet´s sausjes zijn....dat zit er dus voorlopig weer ff ingebrand, jú!

Nou, heb nog niet zoveel te melden zoals je leest maar wil vooral gewoon ff meden dat het hier lekker toeven is...
Doeeg dag groeten thuis X

Ps
Tussenstand Jan - Kakkerlakken: 1-0

• 17 Januari 2012 - 11:03

Chrissie...:

Heerlijk...nu al weer aan het genieten...van verhalen en ploatjes.... We komen snel een avondje borrelen.....

Couscous...met hete pindasaus!!

• 17 Januari 2012 - 12:10

Paultje Roepaen:

Go Kakkerlax Go!!!!

• 17 Januari 2012 - 20:36

Mariel:

Ik geniet van je verhaal, net meester van welie!! Grt Mariel

• 17 Januari 2012 - 20:50

Pama:

Hallo broccoli-eters,
    Dat was weer 'n prima binnenkomer, vraagt om vervolg. Leef volop mee met jan z'n kunstjes, alleen vrees ik de vrijdag, mogelijk nog meer gekneusd na de "voorstelling"
    Piet Römer, alias zwarte Piet, Koos Dobbelsteen, De Cock met C-o-c-k, heeft de geest gegeven.
    Wil wel graag 'kennismaken met n Surinaamse schorpioen, smokkel er 1 mee tzt.
    Wacht op nieuwe avonturen en capriolen. 1000 Groetjes xx

• 19 Januari 2012 - 15:28

Karin:

ja inderdaad, het klinkt als lekker toeven.... geniet van alle kunsten van Jan, de kakkerlakken en alle andere lieve mensen om jullie heen......hoop ik....een knuffel van mij!!!!!

• 20 Januari 2012 - 19:48

Mariekevanwelie: