Verlenging van de regentijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu Verlenging van de regentijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu

Verlenging van de regentijd

Door: lon eigus

Blijf op de hoogte en volg Lonneke van Welie

01 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Nou, nog 1 PS-je dan...
Die regen...grom...ben d´r zó klaar mee ...Gisteravond begon het weer, de hele nacht door...en vanmorgen plenste het nog steeds aan alle kanten. Echt, het komt er dan met bakken uit en dat terwijl de regentijd eigenlijk rond half januari gestopt zou moeten zijn...
Vanochtend na een uur wachten tot het "wat droger" zou worden ...NOT...toch maar vertrokken naar het werk. Onderweg bij de Hindoe een prachtige kitschplu gekocht...(rood met paarse bloemen en een gouden kanten randje) om vervolgens nog drijfnat op UP aan te komen.
Ook daar was het niets anders dan bakken met regen....meer tegelijk kan er niet uit de lucht vallen.
Nadat ik afgewerkt was, bleek het droog te zijn, dus ik dacht snel ekkes naar het centrum te fietsen voor een bezoekje aan de kleermaker...Nou, na 5 minuten pakte donkere wolken zich weer samen en jawel hoor....Dus toen met plu op de fiets, enkele keren bijna gelift met dat onding, daar ´t ook plots erg woei en wèèjde... bijna onder een auto...en toen door een lading straten die totaal blank stonden! Auto´s reden er óf te langzaam zodat ik telkens m´n evenwicht verloor op de fiets en in de prut kon gaan staan of ze reden te snel waardoor ik helemaal ondergespat werd...nouja dat noem ik geen spatten meer, de derrie vloog in het rond...de kleermaker staarde me aan met zo´n blik...!
Maarja, wat klaag ik nou...bepaalde straten staan zo vol water dat het de huizen binnenloopt en de kinderen dus s morgens hier doorheen moeten waden... er ligt dan behoorlijk wat rommel tussen...lang leve de ratten en de ziekte. Ook de muggen welen tierig bij dat stilstaande water wat die huizen niet zomaar uit te krijgen is.
Dat, terwijl en zojuist een dengueplaag is geweest en hiervoor gespoten is!.

Geen geld voor een opknapbeurt?
Vorige week is ivm de dag van de Revolutie plots het onafhankelijkheidsplein ondersteboven gehaald en heeft er op die locatie een metamorfose plaatsgevonden die misschien wel aardig is, maar waar de inwoners van Paramaribo niet op zitten te wachten...zij hebben toevallig andere prioriteiten...

Zag zojuist dat het voor komende dagen zon aangeeft....haha de blog heeft geholpen....

Lalalater L.

PSSST...vliegfilmpjes zijn toegevoegd, wel met hobbels en bobbels....

• 01 Maart 2012 - 09:07

Ingrid:

Onder moeders paraplu
    Liepen eens twee kindjes
    Hanneke en Janneke
    Dat waren dikke vrindjes.....

En laat nu de zon maar schijnen!

Kus x Ingrid

• 01 Maart 2012 - 21:34

Mowita:

Lieve nat geregende Lon,
    Blijf vooral dat positieve vasthouden, dat houdt de moed erin en zoals ook anderen al antwoorden; het is weer een geweldig avontuur. Ik geniet hier vollop van je verslagen en zou zo het vliegtuig inspringen om het mee te beleven. Het is daar inieder geval prachtig groen. Hier is het landschap grauw en grijs door bevriezing en sneeuw. Tegen de tijd dat je weer hier bent is de lente vast in volle gang, iets om naar uit te kijken.
    PS, kun je zo'n parapluutje voor me meenemen? Kan ik nog meer opvallen.
    Heel veel kusjes and love with laughter, Mowita