Het weer - en werkbericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu Het weer - en werkbericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lonneke van Welie Jan Vernooij - WaarBenJij.nu

Het weer - en werkbericht

Door: lonenjan

Blijf op de hoogte en volg Lonneke van Welie

27 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Pay-Bas,

Hier regen regen regen regen zon regen regen regen, ijzer schoonmaken schuren weer schoonmaken gronden schuren stofvrij maken en aflakken, schuren gronden schuren aflakken, schuren gronden schuren aflakken, schuren gronden aflakken en schuren gronden en aflakken, regen regen regen warm regen regen regen, zwemmen in de regen, schuren gronden aflakken, `waf`,dat was Marietje, schuren aflakken oja eerst gronden, `knal`nog wat Chinese poffers, schuren gronden aflakken, heet, regen regen regen regen, schuren gronden aflakken, `wa´n hoop ijzer joj` ZON, regen regen schuren gronden aflakken,regen WEEKEND !!!
Wel met regen....

Jullie ook een goed weekend X

PS Dank en hulde voor tekentips...maar de reguliere anti-teekmethode helpt dus niet bij Marietje, het is echt een nest in het oor en wanneer je ze verwijdert dan zit het de volgende dag weer vol!

PS2 Las dat het een koude week gaat worden in Nederland. Denken jullie aan muts das warme wollen winterwanten lange wollen onderbroek ed, maak me toch echt een beetje zorgen om jullie...

PS3 Merel, is het raam in Zeezicht dicht?

Groeten vanuit de regen... joh!... uit een warm Paramaribo

  • 27 Januari 2012 - 19:21

    Paul:

    Regen.....ook lekker..Is beter weer om mee te werken dan veel zon.....

    Ik mis de heerlijke kokkerel dampen in ons kantoortje onder jullie....

    Al dolfijnen in de regen gezien???

    Kga maar eens lekker in de warme regen staan in me badkamer, klaarmaken om de kroeg op te zoeken, kijken of ik daar nog dolfijnen ga zien....

    Groenten!

  • 28 Januari 2012 - 08:57

    Monique:

    Goedemorgen bij ons dan, voor jullie goedemiddag dacht ik nu. Maar misschien goedeavond, of goedenacht. Tja, wanneer zullen jullie dit lezen, goeiedag dan...

    Hebben jullie soms regen???
    Fijn om jullie verslagen weer te lezen! Wa kunde toch mooi schrijven Lon!

    Voot jullie ook een fijn weekend en succes de komende week met schuren, gronden, aflakken, schuren, gronden, aflakken, schuren, gronden en aflakken!

    Liefs Jaime, Monique en de boefjes

  • 29 Januari 2012 - 10:14

    Marieke:

    Wellicht heb je het allang geprobeerd, maar ik beveel boerenwormkruid aan voor mijn naamgenoot (marie). Zal dit groeien in Suriname? Ze groeien in NL op schrale grond, ziet er een beetje uit als camille bloemen maar dan zonder bloemblaadjes, alleen een geel middenstukje. Nou, pluk ze en wikkel ze in een doekje of stop ze in een linnen zakje en leg ze waar ons marie normaal ligt te snurken. Het werkt voor alle insecten en muizen, dus wellicht ook tegen teken. Een very very long shot, maar dan hedde iets te doen joh. nou ik zou segge, lakze en schuurze en maak er wah moois van wah, ja, groetjens, Marie eigus

  • 29 Januari 2012 - 10:25

    Marieke:

    TANACETUM VULGARE = boerenwormkruid


  • 29 Januari 2012 - 18:17

    Mowita:

    Lonenjan, het is weer genieten van je verslagen. Tja en ben ook effe weze uitzoeke wat je met die vervelende tken zou kunnen doen. Helaas, als je niet dagelijks aan de gang kunt, (en dat een aantal weken) is het onbegonnen werk. Je moet dagelijks met een speciale schampoo wassen, dan handmatig verwijderen. Vervolgens zoals je zussie schrijft de slaapplek goed schoonmaken en behandelen. Ook kun tea tree (na verwijdering v/d teken) op pootjes en achter de oren druppelen. Ook belangrijk dat je dit op je eigen schoenen druppeld. (deet werkt ook). De geur desoriënteerd de beestjes, zo blijven ze weg. Er is geen enkel middel die gegarandeerd teken weerd. Mijn broertje in Curacao heeft 2 honden die regelmatig onder zitten. Alleen door regelmatig de hele leefomgeving schoon te 'harken' met een zogenaamde 'doek aan stok' kun je de hoeveelheid minderen. Ga d'r maar aan. genoeg over die vervelende beestjes.
    Ik heb weer goeie resultaten binnen en moest vooral zo doorgaan.
    Love an laughter MO
    Dean:
    Wat een boel regen, hoop dat tips werken en fijne vakantie groetjes Dean... yeah

  • 29 Januari 2012 - 20:11

    Pama:

    Jullie zouden zwaar zjaloeres zijn op ons prachtige heerlijke koude winterweer, alles beter dan de surinaamse regen of ben ik nu soms jaloers!
    Tips genoeg . Als Marie dit allemaal toe moet passen heeft ze absoluut geen tijd meer om voor waakhond te spelen. G. nog steeds hondsberoerd.
    Boek ze!

  • 02 Februari 2012 - 10:02

    Willy Eiges:

    Hoi Jan en Lon
    Heb ik jullie eindelijk gevonden op de site. Ik was steeds aan het zoeken naar `Janenlon`, maar natuurlijk ..de vrouw eerst.
    Maar, goed bezig jullie. Vooral goed blijven schuren . Tis hier berekoud. Nog een pen en dan heb ik mijn gebreide onderboks af. Ik ga hem meteen uitproberen; kijken of ik het kuuntje werm kan houden

    Het gaat jullie goed

  • 02 Februari 2012 - 14:52

    Marc En Tonny:

    Hallo lieden van het relaxte leven,

    Het is hier stervens koud, dit in tegenstelling bij jullie, waar de regen met pannen uit de lucht valt, maar bij een temperatuur van 25-30 graden zou ik daar persoonlijk niet erg om rouwen. Hier zitten ze al weer te neulen over de tocht der tochten, heeft het 2 dagen overdag gevroren! Nee geef mij dan maar een tropisch buitje! Marc zit nu officieel in z'n winterdip, heeft ie anders al in november hoor, dus het valt nog mee. De komende dagen wordt het nog siberischer, dus ik ga mijn dikke truien maar eens uit de mottenballen halen(lijkt me raar, jullie zitten een korte broek, wij in een lange wollen onderbroek). Veel plezier met jullie verfactiviteiten, zal wel beter gaan als hier: de verf die ik op de kozijnen smeerde kwam er met dezelfde gang weer af, ik geloof dat het een beetje te vochtig was in huis.... Nou doei


  • 04 Februari 2012 - 12:46

    Karin:

    Vanmorgen -17.7 graden in het brabantse land, de schaatsen uit het vet...maar nie heus en geen trein meer te bekennen na een kleine sneeuwbui. De temperatuur bij jullie is heerlijk en wat regen om voor de nodige verkoeling te zorgen, heerlijk toch. Ik ben niet jaloers op jullie schuur, grond, aflak en schoonmaakavonturen en heb het erg te doen met Marietje. Nou ik zou zeggen a lot of fun. Doei !

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

suriname

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

laatste tripje

02 December 2015

Berg & Dal, Bigi Pan & dogs

02 December 2015

Suri-movie, Commewijne, Warapphakreek & Overbridge

02 December 2015

Buurt, werk en bontebloemenjurk

03 Maart 2015

In de pas zonder m´n pas
Lonneke van Welie

Actief sinds 23 Dec. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 47874

Voorgaande reizen:

08 Januari 2019 - 02 Juli 2019

Suriname & Caribien

12 Februari 2015 - 03 April 2015

Prrrrt 2

15 Januari 2012 - 25 Maart 2012

suriname

Landen bezocht: